tisdag 19 april 2011

Nu har jag (nästan) allt

Idag fick jag min ryggsäck. Har köpt en Haglöfs Skarja på tradera och fått den hitskickad av min eminenta bror. Döm av min förvåning då jag idag öppnar paketet och ser att ryggsäcken är oanvänd. Helt oanvänd. De enda tecken på den som visade att den inte var köpt i butik idag var lite skrapmärken på ramens svarta färg (tack för det, Bussgods...). Skarjan är lite längre än den säck jag lånat av min far och har dessutom en skön dämpningsmatta precis där min pappas ryggsäck skaver. Att den är lättare är ju också bara ett plus.

Den enda lilla pusselbit som saknas nu är den billigaste: liggunderlag i skum. Clas Ohlson har ju ett för 79 kronor. Problemet är att det är mörkt, nästan svart. Jag vill gärna ha ett färgglatt liggunderlag som man kan använda som nödsignal i allra värsta fall.

Men jaja, i värsta fall får jag lägga på en tjuga och köpa naturkompaniets ljusblåa. Det tar jag tag i nästa vecka.