tisdag 15 mars 2011

Mör i kroppen

Första turen gjordes igår. Det blev en kort en som uppvärmning inför längre turer idag och imorgon. Vi skramlade väl ihop till en mil spårlös åkning i alla fall, med obligatoriskt fika i nygrävt vindskydd samt spaning efter ripor.

Jag blev till ryggsäcksbärare och fick låna pappas gamla Bävern-ryggsäck monterad på en bärmes av stål. Till min förvåning är den betydligt skönare att bära än det åbäke som jag har tänkt använda i sommar (som dessutom nu har blivit lappat för på grund av konstruktionsfel vid ramens översta del).

Så nu ställs jag inför ett beslut. Ska jag låna pappas ryggsäck även i sommar? Jag får fundera över det och känna hur det känns efter turen idag. Jag har utsett mig själv till ryggsäcksbärare även den här gången, mest för att få träning. Jag ska nog även ta och låna den lite längre fram när våren börjar ta fart och man kan börja vandra i skogen. Jag kan ju i vilket fall inte börja vandringsträna förrän jag har fått tag på ett par vettiga vandringskängor...