onsdag 9 mars 2011

Ny utrustning

Lagom till att tentan var över kunde jag hämta ut mitt paket från Idefixteko.se. De hade rea och jag passade på att köpa ett par softshellbyxor till ett ganska lågt pris. Jag kompletterade det med en tjockare bomullsskjorta som kan bli skön att ha som yttersta plagg under dagens varmaste timmar. Bomull torkar visserligen lite långsamt, men har man funktionskläder under är det ju bara skjortan som blir fuktig.

Idag ska jag ta mig iväg till naturkompaniet och prova kängor. Jag har funderingar på Lundhags Scout. Skalkängor är ju det jag är van att gå i och dessutom, till det priset och hur länge de verkar hålla, verkar Scout vara ett riktigt kap. Jag ska prata lite mer med de på affären och höra om de har något annat att rekommendera i samma prisklass.

Ska även ta med den nya kameran och prova den i en annan miljö än bara hemma i lägenheten. Ska prova att både filma och fota lite.

Softshellbyxorna (från Didrikssons)ska provas i början på nästa vecka när det är dags för lite skidåkning i Sälen. På längden såklart.